Selamat datang ke Components-Mart.com
Melayu

Pilih Bahasa

  1. English
  2. Français
  3. Gaeilge
  4. polski
  5. Afrikaans
  6. Magyarország
  7. Български език
  8. Italia
  9. Kongeriket
  10. Suomi
  11. lietuvių
  12. Eesti Vabariik
  13. tiếng Việt
  14. Dansk
  15. čeština
  16. Türk dili
  17. íslenska
  18. עִבְרִית
  19. Svenska
  20. ภาษาไทย
  21. Nederland
  22. Slovenija
  23. Slovenská
  24. Português
  25. español
  26. Melayu
  27. Hrvatska
  28. Deutsch
  29. românesc
  30. Ελλάδα
  31. සිංහල
  32. 한국의
  33. Maori
Batal
RFQs / Order
Part No. Manufacturer Qty  
Rumah > Berita > Volvo mengambil kenderaan autonomi ke peringkat seterusnya (2+)

Volvo mengambil kenderaan autonomi ke peringkat seterusnya (2+)

New Volvo S60 R-Design exterior - Volvo takes autonomous vehicles to next level (2+)

Sistem pengkomputeran menggunakan Xavier SoC, yang dibina khas untuk memandu autonomi dan mempunyai enam prosesor untuk algoritma kenderaan.
Pada bulan Jun tahun lepas, kedua-dua syarikat itu mengumumkan bahawa mereka akan membangunkan sistem memandu Level 4 dengan syarikat Sweden, Pembajak (sistem kawalan keselamatan) dan Zenuity (susunan perisian untuk sistem memandu automatik dan dibantu).

Henrik Green, ketua R & D, Volvo, menyertai Ketua Pegawai Eksekutif Nvidia, Jensen Huang, atas pengumuman utama beliau. Beliau menjelaskan bahawa seni bina elektrik dan perisian armada perancang tahap II akan didasarkan pada Drive AGX. Tahap II untuk kenderaan autonomi ialah automasi separa, apabila kereta dikendalikan oleh komputer, walaupun manusia disimpan 'dalam gelung'. Tahap 5 adalah apabila semua keadaan memandu dijalankan oleh sistem komputer.

"Lebih banyak kuasa kuda pengkomputeran, lebih banyak keselamatan diperlukan," kata Green, mengenai pembelajaran dan pengkomputeran yang mendalam dari Drive AGX Xavier.
Sistem komputer AI digunakan oleh Volvo untuk membangunkan keupayaan memandu untuk kemudahan memandu Tahap 2 + yang dibantu. Keupayaan memandu yang sedang dibangunkan bersama adalah persepsi mengelilingi 360 ° dan pemantauan pemandu untuk tanda-tanda awal kelesuan atau kurang tumpuan, serta kesambungan, pengurusan tenaga dan peribadi dalam kenderaan.